Saç Dökülmesini Önleyebilecek 5 Protein Zengini Besin

Saç dökülmesi bayanların en büyük telaşlarından biridir ve bunda beslenmenin değerli bir rolü vardır. Sağlıklı ve istikrarlı beslenme, saç dökülmesini azaltmanın ana yolu olmalıdır. Yardımcı olabilecek kimi eserler olsa da. Saçımızın durumu beslenmemizden kıymetli ölçüde etkilenir. Saç gelişimi ve tamiri için en kıymetli besinlerden biri proteindir. Saçlarımız proteinden oluştuğu için beden, saçımızın tam beslenme ihtiyaçlarını alabilmesi için kâfi proteini sağlamalıdır. Antioksidanlar, demir, D vitamini ve biyotin açısından varlıklı istikrarlı bir diyet tüketmek saç sıhhatine yarar sağlayabilir. Saç dökülmesini önleyebilecek bu protein açısından güçlü besinlere bir göz atın:

1. Yumurtalar​

Yumurtalarda çok sayıda vitamin, mineral ve besin bulunabilir ve bu da onları tabiatın multivitamini yapar. Biotin, çinko, selenyum ve protein, sağlıklı saçlara katkıda bulunan şeylerden birkaçıdır. Protein, saç dökülmesini durdurmak için gereklidir ve yumurta bunun için olağanüstü bir kaynaktır. Düşük proteinli bir diyet, saç büyümesinin “dinlenme” basamağına girmesine neden olur, bu da saç dökülmesine ve saç büyümesinin azalmasına neden olabilir. Sağlıklı saç, cilt ve tırnaklar için gerekli olan B vitamini biotin yumurtada da bulunur. International Journal of Trichology’de 2016 yılında yapılan bir araştırma, saç dökülmesi yaşadığını söyleyen bayanların %38’inin biyotin eksikliği olduğunu buldu.

2. Meyveler​

Meyveler, kirazlar, kayısılar, üzümler ve portakallar, C vitamini ve antioksidanlar üzere sağlıklı saçlar için gerekli besin hususlarında yüksek olan meyveler ortasındadır. Bu meyvelerde bulunan antioksidanlardan biri olan C vitamini, saç köklerini hür radikallerden muhafazaya yardımcı olabilir. C vitamini, saçı güçlendiren ve saç dökülmesini azaltan bir protein olan üretimine ve ayrıyeten bedeniniz tarafından demirin emilmesine yardımcı olur.

3. Yeşil Yapraklı Sebzeler​

Koyu yeşil yapraklı sebzeler saç dökülmesini önleyen besinlerle doludur. Kimileri şunlardır: ıspanak ve lahana. Demir, beta karoten, folat, C vitamini ve A vitamini bunların içinde bulunur. Yeşil yapraklı sebzeler, sağlıklı saçları destekleyen çok kıymetli bir bileşen olan içerir. Saç derisini nemlendiren ve saçı koruyan bir yağ olan sebum üretimine yardımcı olur.

Kaçırmayın:

4. Soya​

Saç dökülmesi yaşayan şahıslar için en kıymetli protein kaynaklarından biri soyadır. Protein soyanın büyük bir kısmını oluşturur ve protein saçın %90’ından fazlasını oluşturur. Soya ayrıyeten sağlıklı saç gelişimini desteklemek için kıymetli olan demir, çinko ve folat üzere mineraller içerir. Saç folikülü büzülme suratını azaltmaya yardımcı olabilir.

5. Et​

Günlük protein gereksinimimizi karşılamak için çoğumuz et yemeliyiz. Ayrıyeten daha güçlü saç foliküllerini ve daha sağlıklı saç gelişimini destekleyen bir dizi ekstra besin sağlarlar. Ayrıyeten ette bulunan bir demir tipi bedenimiz tarafından kolaylıkla emilir.

Saç dökülmesi sorunlarını ne kadar erken ele alırsanız, kalıcı ziyanlardan kaçınma olasılığınız o kadar yüksek olur. Diyet değişiklikleri saç dökülmesini önlemek için gereklidir, lakin beslenme eksikliğinden endişeleniyorsanız çabucak bir doktora görünün.