Kanseri Önlemek İçin Renkli Bir Diyet

Koyu yeşillikler, yakut kırmızıları ve canlı portakallarla dolu renkli bir diyet yemek yalnızca hoş yemekler yapmaz, kanseri ve öbür sıhhat problemlerini önlemeye yardımcı olabilecek çeşitli vitamin ve besinleri aldığınızdan emin olmanın âlâ bir yoludur..

Bitki bazlı besinler, yediğimiz her şey üzere, bize farklı sıhhat faydaları sunar. Bununla birlikte, iki zerzevatın ikisinin de yeşil olması, tam olarak birebir besini sağladıkları manasına gelmez. Renkli bir diyetten aldığınız antioksidanların çeşitliliği, kanser teşhisinden kaçınmanızı garanti etmez, lakin teşhisini tedbire uğraşınızda kıymetli bir araçtır.

Diyetiniz Ne Renk? isimli kitabında. Sıhhatin Yedi Rengi, David Heber, MD, PhD. (Los Angeles, California Üniversitesi’nde İnsan Beslenmesi Merkezi’nin kurucu direktörü) gökkuşağının her renginin ne kadar özel olduğunu açıklıyor.

Görüşleri için okumaya devam edin ve bu yedi renk kümesinin her birinden günde en az bir porsiyon meyve yahut zerzevat yemeyi hedefleyin (tam kanser tedbire diyetinizin bir kesimi olarak). Alışveriş yaparken, kümenin en güçlü, en parlak tonlarına sahip yiyecekleri seçin – pigment ne kadar düzgün olursa, o kadar fazla besin kıymeti içerir.

Kırmızı​

Ne Alırsınız: Likopen – Domateslere pembe rengini vermekten sorumlu olan likopen, prostat, akciğer ve mide dahil olmak üzere muhakkak kanser riskini azalttığı gösterilen bir antioksidandır. Önerilen düzeneğe ait en son araştırma, likopenin tümör büyümesini ve ilerlemesini baskılamak için bağışıklık hücrelerini modüle etme yeteneğini içerir.

Domates sosu oluşturmak için domates pişirmek, likopenin biyoyararlanımını arttırır ve onu daha güçlü bir antioksidan yapar. Likopeni sağlıklı yağ ile tüketmenin de bedendeki likopen emilimini güzelleştirdiği gösterilmiştir.

En Güzel Kırmızı Besin: domates, domates sosu, pembe greyfurt, karpuz

Turuncu​

Ne Alırsınız: Alfa- ve – Karotenoidler olarak bilinen daha büyük bir molekül kümesinin modülü olan alfa ve betakaroten, hücreleri hür radikallerin neden olduğu hasarlardan korur ve akciğer kanserini önleyebilir. Beta-karotenin, çiğ olarak yenmek yerine pişirildiğinde emilimin arttığı gösterilmiştir. Püre yapmak emilimi daha da artırabilir, bu nedenle bir kap kabak çorbası pişirmek yahut püre haline getirilmiş balkabağını smoothie’nize yahut unlu mamullerinize eklemek bu muhteşem antioksidanın biyoyararlanımını artırabilir.

En Yeterli Turuncu Yiyecek: kayısı, kavun, tatlı patates, havuç, mango, balkabağı, kış kabağı

Turuncu sarı​

Ne Alırsınız: Beta-kriptotanzin ve limonoidler – Neyse ki, kolesterolü düşürmeye yardımcı olmak ve göğüs, cilt ve mide kanserlerine karşı müdafaayı da içeren yararlarından yararlanmak için onları söylem etmenize gerek yok.

En Uygun Turuncu/Sarı Besin: portakal, nektarin, mandalina, ananas, papaya, sarı greyfurt, şeftali

Atıştırmak için bu meyvelerden birini alın yahut bu rengin yararlarından yararlanmak için ½ fincan taze sıkılmış meyve suyu için.

Sarı yeşil​

Ne Alırsınız: Lutein, zeaksantin ve folat – Karotenoidler lutein ve zeaksantin sağlıklı gözleri takviyeler ve cilt, göğüs ve kolorektal kanser riskini azaltabilir. , bedenin DNA’yı oluşturmasına ve muhafazasına yardımcı olur ve bu DNA hasar gördüğünde kansere neden olan mutasyonlara yol açabilir. Bilhassa rahim ağzı ve kolorektal kanser riskini azaltmada yardımcıdır.

En Uygun Sarı/Yeşil Besin: , yeşil yahut sarı dolmalık biber, mısır, karalahana, salatalık, ıspanak, kivi, yeşil fasulye, kabak

Beyaz Yeşil​

Ne Alırsınız: Allisin ve flavonoidler – Sarımsağın keskin kokusundan sorumlu olan allisin, güçlü antiviral, antifungal ve antimikrobiyal özelliklere sahiptir ve flavonoidler kusursuz antioksidan özelliklere sahiptir. Bu bitkisel besinlerin her ikisi de hücreleri kanserojenlere karşı koruyabilen enzimleri uyarır.

En Düzgün Beyaz/Yeşil Besin: enginar, kuşkonmaz, pırasa, sarımsak, mantar, soğan, yeşil üzüm, frenk soğanı, fasulye

Yeşil​

Ne Alırsınız: Sülforafan, izotiyosiyanat ve indoller – Kalp ve mide sıhhatini güzelleştirmenin yanı sıra, bu bitkisel besinler karaciğerde kansere neden olan kimyasalları parçalayan enzimlerin salınımını uyarır ve hatta erken tümör büyümesini engelleyebilir. Turpgillerden sebzeler daha düşük akciğer, mide, kolon ve rektum kanseri riski ile ilişkilendirilmiştir; Brokoli, Brüksel lahanası ve lahana üzere sebzelerin sıhhate yararları, yüksek konsantrasyonda glukozinolatlara bağlanmıştır.

En Düzgün Yeşil Besin: brokoli, Brüksel lahanası, lahana, karnabahar, pazı, su teresi

Mor​

Ne Alırsınız: Antosiyaninler — Bu güçlü antioksidanlar, kanserojenlerin kendilerini DNA’mıza bağlamasını önler ve muhakkak gastrointestinal kanserlerin önlenmesinde bilhassa yardımcı olabilir. Ayrıyeten beyin işlevlerini güzelleştirdikleri de gösterildi!

En Güzel Mor Besin: böğürtlen, yaban mersini, patlıcan, kızılcık, kırmızı üzüm, kırmızı elma, kırmızı dolmalık biber, erik, kuru erik

Somon balığı, yüksek ölçüde omega 3 içeren düşük cıvalı bir balıktır ve istenmeyen hastalıklardan korunmak için bedeninizin bağışıklık savunmasını güçlendirmek için kusursuz bir kombinasyondur.